Vandaag is het feest, maar voordat ik daar meer over vertel wil ik het even hebben over mijn twee petten. Als ik interviews geef of stukjes op mijn blog schrijf doe ik dat zo onafhankelijk mogelijk. En volgens mij lukt dat best heel erg aardig!
Wat wilde ik graag een boek schrijven over huidverzorging… Mijn hoofd zit zo vol met informatie; dat moest gewoon op papier! Inmiddels zijn we bijna twee jaar verder en zijn Giphart, van Royen en Nigella mijn grote helden geworden. Want een boek schrijven is doorbijten, afzien, de moed verliezen en toch maar weer doorgaan..
Naast alle informatie die op mijn blog staat, is er nog zo ontzettend veel te vertellen over huid- verzorging. Journalisten die mij kennen, weten dan ook dat het even kan duren voordat ik uitgepraat ben! Als ik eenmaal begin te praten over rimpels, cellulitis, acne of exotische ingrediënten als slakkenslijm ben ik namelijk niet meer te stuiten… 🙂
Vorige week ben ik met mijn kinderen naar de nieuwe film van de smurfen geweest. Even quality time met het gezin en niet aan het werk denken, dacht ik nog. Totdat ik zag dat de hoofdrol vertolkt werd door een soort Cruella; dit keer zonder dalmatiërs maar met een eigen cosmeticalijn. “He mama, dat lijk jij wel” was dan ook het niet al te fijnzinnige commentaar van mijn kids. Daar kon ik het mee doen! Na deze opmerking en 3D beelden van ontploffingen, groene rookwolken en borrelende ketels was de ontspanning ver te zoeken. Ik kon alleen nog maar denken aan de nieuwe batch producten die de volgende week geproduceerd zou gaan worden. Ook tijdens de nacht die volgde trouwens….
Toen ik twee jaar geleden met mijn blog begon, had ik niet gedacht dat deze door zo veel mensen gelezen zou gaan worden. Super leuk! Uit de vele vragen die ik krijg, blijkt nog maar eens hoe moeilijk het is om op huidverzorgingsgebied door de bomen het bos nog te zien. Ik beantwoord altijd alle vragen, maar de laatste weken heb ik door alles wat er in tijdschriften en kranten is verschenen dagelijks zo verschrikkelijk veel mailtjes gekregen dat ik het heel even niet meer bij kan houden. Bovendien beginnen mijn kids & geliefde een beetje tegen te sputteren als ik weer achter mijn laptop kruip:-) Hierbij dan ook mijn excuses als het antwoord op jouw mailtje dus nog niet binnen een paar dagen in je mailbox ligt. Maar ik beloof, het komt er aan!
Meestal denk ik er niet aan, maar eens in de zoveel tijd kijk ik eens hoe het met het bezoekersaantal van de blog gesteld is. Wel handig om te weten, want stel je eens voor dat blijkt dat iedereen massaal afgehaakt is.
Ik geloof dat ik nog wel een paar weken nodig heb om bij te komen van het geweld van de feestdagen. En die uitspraak van Herman den Blijker, dat je niet aankomt tussen kerst en oud en nieuw – maar tussen oud en nieuw en kerst, die klopt echt niet!
In mijn blog Promoveren in de plastische chirurgie had ik al aangekondigd dat ik twee weken lang even ‘uit de lucht zou zijn’. Alle vragen die ik via de blog heb gekregen,zijn op de stapel blijven liggen, maar ook mijn kids, geliefde en vrienden hebben het moeten ontgelden. De laatste week heb ik mezelf echt opgesloten met stapels aantekeningen, literatuur en mijn proefschrift. En ik geloof niet dat er ook nog maar iemand moed had op de deur van mijn werkkamer te kloppen.
Inmiddels schrijf ik al meer dan een jaar stukjes over huid en huidverzorging op mijn blog. En het lijkt wel of het steeds leuker wordt! De vele lieve reacties die ik krijg, zorgen ervoor dat ik elke morgen weer met veel plezier achter mijn laptop plaatsneem om mijn mail te checken en op zoek te gaan naar nieuwe weetjes en onderzoeksresultaten.
Ik heb toch echt de leukste baan van de wereld! Afgelopen woensdag was ik uitgenodigd om de Mama van het jaar-awards bij te wonen, georganiseerd door het tijdschrift Mama. Ik ben al lang fan van dit glossy magazine en af en toe word ik door ze gevraagd om mijn mening over een huidonderwerp te geven.












